main img main img main img main img main img main img main img main img

Θα προχωρήσουν η παράκαμψη Μοιρών και ο κόμβος Μοχού!

Αναδημοσίευση άρθρου που δημοσιεύτηκε στις 23 Ιανουαρίου 2013 στην εφημερίδα "ΠΑΤΡΙΣ" και στον ιστότοπο cretalive.gr

 

Θα προχωρήσουν η παράκαμψη Μοιρών και ο κόμβος Μοχού!

Τέθηκε στους αρμόδιους υπουργούς που φαίνεται ότι προσανατολίζονται να χρηματοδοτήσουν τα δύο σημαντικά έργα


Στις προθέσεις του υπουργείου Υποδομών είναι να προχωρήσουν δύο  σημαντικά έργα στην Κρήτη! Πρόκειται για τον ημικόμβο Μοχού, αλλά και την παράκαμψη των Μοιρών για τα οποία έχει ήδη συζητήσει με τους αρμόδιους υπουργούς ο Ηρακλειώτης βουλευτής κ.Σενετάκης που απηύθυνες και σχετικά υπομνήματα προς τον αρμόδιο Αναπληρωτή Υπουργό Ανάπτυξης Σταύρο Καλογιάννη. Είναι μάλιστα η πρώτη φορά που τίθεται επίσημα το ζήτημα της παράκαμψης των Μοιρών, αφού το έργο ζητά και η υπηρεσία ΕΥΔΕ / ΒΟΑΚ. Η υπηρεσία με έγγραφο της μάλιστα προς το αρμόδιο Υπουργείο, καταθέτει επίσημα πίνακες ωριμότητας του έργου, μετά και από συζήτηση με έμπειρους μηχανικούς, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι είναι εφικτό και αναγκαίο το έργο να ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη διετία.

 

 O βουλευτής ενημέρωσε για τη σπουδαιότητα των έργων τον Υπουργό κ. Χατζηδάκη σε κατ’ ιδίαν συνάντηση τους, ενώ απέστειλε υπομνήματα στον αρμόδιο Αναπληρωτή Υπουργό κ. Καλογιάννη. Ο βουλευτής τόνισε πως είναι αναγκαία η προώθηση και των δύο έργων, υποστηρίζοντας πως πρόκειται για παρεμβάσεις πνοής στο νομό. Ο κ. Σενετάκης ανέφερε παράλληλα πως τα δύο έργα μπορούν να συμβάλουν στην Ανάπτυξη, αλλά και την ενίσχυση του Τουριστικού και Αγροτικού Α.Ε.Π. της χώρας. Ο κ. Σενετάκης έδωσε έμφαση στο ότι και από τον ημικόμβο Μοχού, αλλά και από την παράκαμψη Μοιρών διέρχονται σε ετήσια βάση δεκάδες χιλιάδες οχήματα τουριστών, καθώς και μεταφοράς πρώιμων κηπευτικών και αγροτικών προϊόντων.

Στο υπόμνημα για την παράκαμψη Μεσαράς αναφέρει:

Κύριε Υπουργέ,

Αναγκαία κρίνεται η κατασκευή του έργου : «παράκαμψη Μοιρών» στο Δήμο Φαιστού, στα νότια του νομού Ηρακλείου. Η παράκαμψη Μοιρών έρχεται σε συνέχεια του υπό κατασκευή κάθετου Άξονα της Μεσαράς και πρόκειται να αποτελέσει συνδετήριο άξονα της αστικής περιοχής στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο. Ταυτόχρονα το έργο έρχεται να πραγματοποιήσει συνδέσεις με σημαντικότατους αρχαιολογικούς και τουριστικούς προορισμούς, καθώς και περιοχές υψηλής παραγωγικότητας. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι με την παράκαμψη των Μοιρών πρόκειται να εξυπηρετηθούν η πρωτεύουσα του Δήμου Φαιστού Μοίρες, η ιστορική πρωτεύουσα Τυμπάκι, ο Αρχαιολογικός χώρος του Ανακτόρου της Φαιστού, καθώς και οι ιδιαίτερα δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί Μάταλα του Δήμου Φαιστού και Αγία Γαλήνη του Δήμου Αγίου Βασιλείου Ρεθύμνης.

 

Για το έργο: «Παράκαμψη Μοιρών» υπάρχει οριστική μελέτη (νέα χάραξη), στα Δυτικά του κάθετου άξονα Μεσαράς, στη συμβολή του με το ΝΟΑΚ. Προς πληρέστερη ενημέρωση σας, κάνω γνωστό ότι στο πλαίσιο του τομεακού προγράμματος του Υ.Α.Α.ΥΠΟ.ΜΕ.ΔΙ.  κατασκευάζεται στο νόμο Ηρακλείου το οδικό τμήμα Αγία Βαρβάρα –Απομαρμά – Καστέλλι. Το εν λόγω οδικό τμήμα χρηματοδοτείται από το ΕΠΕΠ, του Υπουργείου.  Νότια ο κάθετος άξονας της Μεσσαράς καταλήγει στο ΝΟΑΚ, στο ύψος του Καστελλίου (Αγ. Δέκα) όπου μέσω της Παλαιάς Εθνικής Οδού και κυρίως Δυτικά εξυπηρετούνται σήμερα μεγάλα αστικά, τουριστικά και παραγωγικά κέντρα του Νομού.

Από το προαναφερόμενο σημείο συμβολής (Καστέλλι), του κάθετου Άξονα της Μεσσαράς με το ΝΟΑΚ και Δυτικά υπάρχει η οριστική μελέτη για την «παράκαμψη Μοιρών».

Για να είναι άλλωστε λειτουργικός ο υπό κατασκευή κάθετος άξονας της Μεσσαράς είναι προφανές ότι απαιτείται η ενσωμάτωση σε αυτόν όλων των μεταφορικών αναγκών της ευρύτερης περιοχής. Μόνο με αυτό τον τρόπο είναι δυνατό να διασφαλιστεί η αναπτυξιακή προοπτική του οδικού άξονα και μόνο έτσι τηρούνται οι προϋποθέσεις για την βελτιστοποίηση της λειτουργίας της εσωτερικής αγοράς και της ενίσχυσης της οικονομίας.

 

Με τον τρόπο αυτό συνδέεται η Μεσσαρά (περιοχή υψηλής παραγωγικότητας) με το Λιμάνι  και το αεροδρόμιο του Ηρακλείου και μελλοντικά με το Αεροδρόμιο Καστελίου βελτιώνοντας κατακόρυφα την Ανταγωνιστικότητα του παραγόμενου προϊόντος, ωφελώντας άμεσα την οικονομία της χώρας.

 

Άλλωστε η ΕΥΔΕ/ΒΟΑΚ του Υ.Α.Α.ΥΠΟ.ΜΕ.ΔΙ., με το με αριθμό πρωτ. 79/15-01-2013 έγγραφό της, προς τη Διεύθυνση Οδικών Έργων Δ1 του Υπουργείου, έχει συμπεριλάβει τα απαραίτητα στοιχεία που προκύπτει η ωριμότητα του έργου καθώς και η εκτίμηση ότι μπορεί να κατασκευαστεί εντός διετίας, εφόσον υπάρξει άμεση  χρηματοδότηση.

Μετά από τα παραπάνω παρακαλώ να εξετάσετε την ένταξη του έργου: «Παράκαμψη Μοιρών», που αποτελεί επέκταση και συνδετήριο τμήμα του έργου Αγία Βαρβάρα –Απομαρμά - Καστέλλι με το ΝΟΑΚ, στο τομεακό πρόγραμμα ΕΠΕΠ Υπουργείου Ανάπτυξης , Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών και Δικτύων.

 

 

Για τον κόμβο Μοχού τονίζει

Το τμήμα του ΒΟΑΚ Γούρνες – Χερσόνησος, που δημοπρατήθηκε πρόσφατα, από το οποίο θα  διέρχονται καθημερινά χιλιάδες οχήματα, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες με την αυξημένη τουριστική κίνηση, δείχνει ότι στόχος του Υπουργείου είναι η κατασκευή σύγχρονου οδικού δικτύου στην Κρήτη.

Σήμερα, στο ύψος της αστικής περιοχής της Χερσονήσου προκειμένου να εξυπηρετούνται οι οδηγοί, στην αρχή του νεοκατασκευασθέντος οδικού τμήματος Χερσόνησος – Μάλια, έχει κατασκευαστεί ο ισόπεδος κυκλικός κόμβος «Μοχού». Ο κυκλικός κόμβος κατασκευάστηκε ως προσωρινή λύση προκειμένου να αποδοθούν τα κατασκευασμένα τμήματα του ΒΟΑΚ ανατολικά και να είναι δυνατή η εξυπηρέτηση των πολλών τουριστικών οικισμών της περιοχής, με γνώμονα πάντα την οδική ασφάλεια. Δεν παύει ωστόσο να είναι προσωρινή λύση και κατά μήκος ενός σύγχρονου οδικού δικτύου που εξυπηρετεί τον μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο στην Κρήτη και είναι απαραίτητο να αποκατασταθεί.

Το οδικό τμήμα άλλωστε προβλέπεται να εξυπηρετεί και το νέο Αεροδρόμιο Καστελίου.

 

Στη θέση αυτή υπάρχει ώριμη η μελέτη «Ημικόμβου Μοχού» με έτοιμα τα συμβατικά τεύχη, προϋπολογισμό, οριστική μελέτη οδοποιίας, περιβαλλοντικά, κλπ και έχει σταλεί στη διαχειριστική αρχή του Ε.Π.Ε.Π. του Υ.Α.Α.ΥΠΟ.ΜΕ.ΔΙ. Η μελέτη αυτή δίνει λύση στην ευρύτερη αστική-τουριστική περιοχή της Χερσονήσου και βελτιώνει άμεσα και οριστικά το επίπεδο της οδικής ασφάλειας σε ένα σημείο που έχουν προκύψει, παλαιότερα, πολλά περιστατικά.

 

Για τους παραπάνω λόγους σας παρακαλώ να μεριμνήσετε το συντομότερο δυνατό για το θέμα, ούτως ώστε να επισπευστούν οι διαδικασίες, να ενταχθεί η κατασκευή του ημικόμβου Μοχού στο ΕΣΠΑ και να δημοπρατηθεί. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι περί τα 3εκ € και για την κατασκευή του έργου είναι σημαντικό ότι δεν χρειάζεται απαλλοτρίωση.

copyright © Δήμος Χερσονήσου